T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
AYDIN / SÖKE - Sazlıköy Hilmi Fırat Ortaokulu

Etiket Sonuçları: empati

May

Yeni bir araştırmaya göre çocuklar kurgusal hikayeler okuyarak ve bir hikayedeki karakterlerle özdeşleşerek empatiyi öğrenebiliyor.

 

Ekm

İnsan her anında çevresi tarafından anlaşılmak ve dikkate alınmak isteyebilir. Bu anlaşılma duygusal ya da fiziksel anlamda olabilir. Önemli olan nokta ise insanların birbirini ne kadar dinlediği ve ne kadar ciddiye aldığıdır.

Kişiler arası iletişimde başarıyı belirleyen etmenlerden birisi de empati yapma becerisidir. Peki empati nedir?

Empati, kişinin kendisini karşısındaki kişinin yerine koyarak olaylara onun bakış açısıyla bakabilmesi, onun duygu ve düşüncelerini doğru olarak anlaması, zihninde oluşan bu anlayışı karşısındaki kişiye doğru bir şekilde iletmesidir Empati yapan kişi, karşısındakinin duygu ve düşüncelerinin ne anlama geldiğinin objektif bir şekilde farkında olmalıdır. Empati kurmak, bizim daha duyarlı ve anlayışlı bir birey olmamızı sağlar.

Empati aynı zamanda davranışların altında yatan niyeti ve amacı daha doğru tahmin etmemizi sağlar. Bu yüzden de iletişim sürecimizde yaşanan yanlış anlaşılmaları empati sayesinde en aza indirebiliriz. Kehret'e göre, empati eksikliği hırsızlık olaylarına, okuldaki çatışma/yaralanmalara vs. sebep olabilmektedir. Kehret, çocukların empati becerisini geliştirmeleri gerektiğini söyler. Çocuklar bir hırsızın kişisel eşyalarını çalmasının ya da tehdit edilmenin/korkutulmanın ne kadar kötü ve acı verici olduğunu, ayrıca insanlara yardım etmenin ve onlarla iletişim kurabilmenin insana doyum sağladığını öğrenmelidirler.

Empati yaparken dünyaya karşımızdaki kişinin bakış açısıyla bakmalı, olayları onun gibi algılamaya ve anlamlandırmaya çalışmalıyız. Empati kurmaya çalıştığımız kişinin rolüne kısa bir süre için "sanki o kişi bizmişiz" gibi düşünerek geçmeliyiz. Karşımızdaki kişinin rolüne girerek onun düşündüklerini anlamamız bilişsel açıdan bir süreç oluşturur. Ayrıca, empatide kişinin duygu ve düşüncelerini sadece anlamak yeterli değildir, "doğru anlamak" önemlidir. Bunlara ek olarak, sadece içimizde empati yapmamalıyız. Yani empati yaptığımızı ve karşımızdaki kişiyi anladığımızı o kişiye ifade etmeliyiz ve onun da bu süreçten haberi olmasını sağlamalıyız.

Şbt

Değerler Eğitim kapsamında okulumuzun Sosyal Bilgiler öğretmenimiz Emire YILDIRIM, şubat ayı 3.haftasında "Engellileri anlayabilme" etkinliği yapılmıştır. Bu etkinlik kapsamında çeşitli uzuv kayıplarının insan hayatını nasıl zorlaştırdığı kavratılmaya çalışıldı. Toplumun engelli vatandaşlarımıza karşı daha duyarlı olması gerektiği vurgulandı.   

Şbt

Okulumuzun Sosyal bilgiler öğretmeni Emire YILDIRIM, Değerler eğitimi Şubat ayı Empati hakkında "Sen olsaydın" ve " Empati: İnsan sağlığında ve tedavisinde etkin iletişim" adlı videolar tüm sınıflarda izlettirelerek öğrenciler bilgilendirildi.

Şbt

Okulumuzun Sosyal Bilgiler öğretmeni Emire YILDIRIM, şubat ayı değerler eğitimi konusu olan "Empati" hakkında öğrencilere bilgiler verilmiş, kısa videolar seyrettirilmiş ve okul panosu hazırlanmıştır. Emeği geçen herkese teşekkür ederiz.   

Kas

Kas