T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
AYDIN / SÖKE - Sazlıköy Hilmi Fırat Ortaokulu

Sınıfın Ortasına Konan Bir Zarf

Sınıfın Ortasına Konan Bir Zarf

Merakla başlayan dersler gibisi yoktur. Anaokulunda öğretmen bir arkadaşım kütüphanedeki tüm kitapları öğrenciler gittikten sonra kaldırıp saklamıştı. Onun yerine de kitaplığa büyük bir zarf bırakmıştı. Öğrenciler ertesi gün okula gelip sınıfa girdiklerinde kitaplarının olmadığını hemen fark ettiler. Onlarca kitap yok olmuş yerinde ise bir adet zarf durmaktaydı, herkes şaşkınlıkla birbirine bakarken öğretmen dur bakalım neler oluyor diyerek zarfı almış, yavaş yavaş açmış ve içindeki mektubu tüm öğrencilere okumuştu:

"Merhaba Güneş sınıfı,

Sanırım kitaplarınızın nereye gittiğini merak ediyorsunuz. Ben okumayı yeni öğrendim. Şu sıralar bulduğum her kitabı okuyorum. Sizin sınıftaki kitapları görünce de dayanamadım, size sormadan aldım. İpuçlarını takip edip benim kim olduğumu bulursanız ben de sizin kitaplarınızı geri getiririm.

İmza (mektubun imza bölümünde bir hayvanın ayak izi vardı)"

Öğrenciler şaşkınlıkla dinliyordu, aynı zamanda hafif bir gülümseme de vardı. Öğretmen zarftan çıkan mektuptaki imzayı tüm öğrencilere gösterince herkes farklı tahminlerde bulunmaya başladı. O gün tüm öğrenciler çevrelerini dikkatle inceledi. Bu merak edilen notun sahibinin izleri arandı.

Ertesi gün başka bir zarf sınıfın içindeydi. Zarfta yemek yerken dikkat etmeleri gerektiği, diğer ipucunun yemekhanede görülebileceğini belirten bir not vardı. Neredeyse tüm hafta, bir sonraki hafta okunacak "Kültürlü Kurt" kitabına ait ipuçları öğrencilerin karşısına çıkıyordu. Öğrenciler her ipucunda çok seviniyor ve yeni ipuçlarını bularak kitaplarına kavuşmak istiyorlardı.

Ertesi hafta "Kültürlü Kurt" öğrenciler tarafından bulunduğunda tüm kitaplar yeniden kitaplığa bırakıldı ve tüm öğrencilerle bu kitap okundu. Tahmin edersiniz ki sınıftaki öğrenciler büyük bir heyecanla kitabı takip ettiler. Merak ve heyecanla sürüklenen bir okuma macerası için basit ve ilgi çekici bir mektup yetiyor da artıyordu bile.

Sınıfa gizemli bir mektup bırakmak ve öğrencilerin bu gizemin peşine düşmesini sağlamak, heyecan dolu bir öğrenmeye yol açabilir. Öğretmene düşen, basit bir kurgu hazırlamak ve bir zarf bulmak.

 

Müjdat Ataman

Okul Müdürü

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 12.11.2020 - Güncelleme: 05.01.2024 11:33 - Görüntülenme: 596
  Beğen | 0  kişi beğendi