T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
AYDIN / SÖKE - Sazlıköy Hilmi Fırat Ortaokulu

Pandeminin etkileri ve yeni normal süreçte eğitim

Eğitimde tüm dünyada eşi görülmemiş bir aksaklığa neden olan COVID-19 salgını, okullarda eğitim-öğretimi kesintiye uğrattı. Bazı ülkelerde tamamen kapanma olurken bazılarında kısmi kapanışlar oldu. Bazı ülkelerde ara vermek zorunda kaldı. Bu süreç dünyada farklı kademelerde öğrenim gören 2 milyara yakın öğrenciyi etkiledi.

Salgının öğrenciler üzerindeki etkilerinin daha uzun süreli olacağıyla ilgili öngörüler de var. Diğer taraftan eğitim-öğretime verilen aralar ya da kapanmalar sadece öğrencileri etkilemedi. Öğretmenler ve aileleri de etkilerken toplumsal ve ekonomik sonuçlar da ortaya çıktı. Ülkemizde salgının başlamasıyla birlikte okullara ara verildi ve akabinde uzaktan eğitime başlandı. Bu hızlı ve etkin çözümde ülkemizde daha önce kurulan Eğitim Bilişim Ağı (EBA) gibi projelerin de katkısı oldu. Salgın sürecinde sistem daha da güçlendirildi ve yeni uygulamalar hayata geçirildi. Uzaktan eğitim uygulamalarında ülkemiz dünyada önemli başarılar gösteren ülkeler arasında yerini aldı. Bu önemli adımlar atılırken uzaktan eğitimin başarısı, erişim sorunu, yeni sürece ailelerin etkisi, öğrenci motivasyonu, dezavantajlı grupların durumu, öğrenme kayıpları ve öğrenciler üzerindeki psikolojik etkileri gibi konular tüm dünyada tartışılmaya başlandı.

AİLELER ÇOCUKLARIN EĞİTİMLERİYLE İLGİLİ KAYGI YAŞIYOR
Öğrencilerin uzaktan eğitimden yararlanabilmeleri ve erişim sorunlarının çözümüne yönelik adımların atılmasının yanında öğrencilerin öğrenmelerine engel teşkil edilebilecek aile içi sorunların da üzerinde durulması gerekiyor. Bazı çocuklar bu anlamda destekleyici ve sağlıklı bir aile ortamına sahipken bazılarının da bunlardan yoksun olabileceği göz ardı edilmemeli. Ailelerin yaşadıkları sosyo-ekonomik sorunlar çocukların uzaktan eğitimden yaralanmalarını olumsuz etkilerken aile içi şiddet, ciddi zihinsel sağlık sorunları, ihmal ve istismarla karşılaşma olasılığına yönelik neler yapılabileceği de tüm dünyada konuşulmaya başlandı. Bu olumsuz yaşantıların öğrenme üzerinde büyük etkileri oluyor. Ailelerin yeni sürece uyum sağlamalarını etkileyen çok farklı faktörlerden söz edebiliriz. Sağlıklı aile içi ilişkilerin olduğu ortamlarda, aileler çocuklarının eğitimleriyle ilgili kaygılar yaşadıkları gözleniyor. Amerika Psikologlar Derneği'nin Mayıs 2020'de yaptığı COVID-19 dönemi stres araştırmasında ebeveynlerin daha çok stres yaşadıkları bulundu, diğer bir stres kaynağı olarak ise çocuklarının online eğitimiyle ilgili yaşadıkları, bu oran yüzde 71. Yine İngiltere'de yapılan bir araştırmada ebeveynlere "Sizce, çocuğunuz okula döndüğünde okulların neye odaklanması gerekir?" sorusuna yüzde 70'i ruh sağlığı derken müfredat öğrenimi yüzde 57 ile ikinci sırada yer aldı.

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 11.01.2021 - Güncelleme: 12.03.2024 15:05 - Görüntülenme: 331
Kaynak: https://www.hurriyet.com.tr/egitim/pandemininetkileriveyeninormalsurecteegitim41711037
  Beğen | 1  kişi beğendi