Eğitsel rehberlik hizmetleri, rehberliğin işlevleri arasında yer alan koruyucu, önleyici ve geliştirici boyutlara dayalı olarak düzenlenir.
Eğitsel rehberlik hizmetleri düzenlenirken aşağıdaki ilkelerin dikkate alınması gerekir:
1. Eğitsel rehberlik hizmetleri daha çok bilgi vermeye dönüktür.
2. Bu hizmetler her öğrenim düzeyinde sunulur.
3. Eğitsel rehberlik hizmetleri genelde grup halinde yapılır, gruba dönüktür.
4. Bu çalışmalar, okul psikolojik danışmanı, sınıf rehber öğretmeni, idare, veli gibi öğrenciyle ilgili olan herkesin işbirliğine dayalı olarak düzenlenir.
5. Eğitsel rehberlik hizmetleri, kişisel ve özellikle de mesleki rehberlik hizmetleriyle ilişkilidir.
6. Eğitsel rehberlik çalışmaları, sınıf içi ya da sınıf dışı etkinliklere dayalı olarak sürdürülür.